ערב הרפורמה מכירת אג"ח נסחרת בבורסה כמו גם מכירת אג"ח או מלווה מדינה היו פטורים ממס לפי סעיף 97(א)(1) ולפי 97(א)(2), בהתאמה. הכנסות הריבית על האג"ח התחייבו במס, לפי סעיף 2(4) לפקודה.
במסגרת הרפורמה מיום 01.01.2003, הוחלט על מיסוי שוק ההון בישראל ועל כן בוטלו מרבית הפטורים. בין היתר, בוטל הפטור בגין רווח ההון ממכירת האג"ח – בתוקף מיום 1.1.2004 (אלא אם האג"ח הונפק לפני 08.05.2000 ונרשמה למסחר לפני 01.01.2003 או אג"ח/מלווה מדינה שהונפקה/הוצאה לפני 08.05.2000). הכנסות ריבית בגין אג"ח נסחרות בבורסה, בידי יחיד, חייבות במס בשיעורים שנקבעו בסעיף 125ג' לפקודה.
סעיף 3(ח) נועד למנוע תכנון מס באמצעות הסטת הריבית שנצברה על האג"ח החייבת במס בידי הזכאי לה (המוכר) , לרווח שנוצר ממכירת האג"ח עצמו הפטור ממס בידי המוכר.
הסעיף קובע כי ריבית על אג"ח שקיבל אדם אשר נצברה בשל תקופה בה היתה האיגרת בבעלותו של אחר תחויב במס בידי מקבלה או שיקוזז שווי הריבית בניכוי המס החל עליה מעלות האיגרת בידי מקבל הריבית, לעניין חישוב הרווח או ההפסד ממכירת האיגרת או פדיונה .
לדעתנו, המצב החוקי כפי שקיים כעת מהווה כפל מס [חיוב במס של מוכר האג"ח בגין הריבית שנצברה על האגרת ובנוסף חיוב הרוכש בגין אותה ריבית באמצעות יישום סעיף 3(ח)] ועל כן יש לתקן זאת באמצעות חקיקה.יצוין כי בתיקון 147 התווסף סעיף 3(ח1) לפקודה, המקנה סמכות לשר האוצר לקבוע הוראות בנוגע לאי החלת סעיף 3(ח), אולם נכון לכתיבת שורות אלו, תקנות אלו טרם הותקנו.